Фейкова фірма АТ Механіка міністра Омеляна, знову намагається пройти на тендерах «УЗ»

Це поставить під сумніви саму процедуру торгів. А в разі, якщо вони все ж таки відбудуться – несе небезпеку пасажирам, які користуються залізницею. Оскільки «УЗ» примусять закупити свідомо небезпечні деталі для будівництва колії, повідомляє Антикор.

Намагання видертись на тендерні торги керівництво АТ Механіка та її «опікун з Кабміну» демонструють вже не вперше. Й вже не один раз ця фірма, яка по суті є фейковою, бо не спроможна налагодити справжнє виробництво,  була  викрита – в тому числі, під час перевірки тендерної документації. Однак це не зупиняє шахраїв. На думку експертів, кінцева їх мета: захопити ключову позицію на ринку виробництва деталей для «УЗ» — незважаючи на те, що вони таким чином наражають на смертельний ризик життя сотень тисяч людей.

Чому АТ Механіка продовжує діяти так нахабно і вперто? Можливо, тому, що сподівається на «прикриття» з Кабміну.

Ми зараз наводимо факти з документів, які у ході розслідування потрапили в розпорядження редакції.

Отже, факт перший. Паранормальний кресленик 
ПАТ Укрзалізниця в особі  Філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Українська залізниця»  проводить торги щодо закупівлі так званої прокладки підрейкової для пружного скріплення товщиною 10 мм (запам ятаємо ці параметри!). Очікувана вартість –  3 843 840,00 грн., ( оголошення ID: UA-2017-05-31-000226-c від 31 травня 2017)

Суттєвими вимогами тендерної документації є:

Надання технічних умов на продукцію, що пропонується до постачання  (п.2.1. «Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі», додаток №1 ТД).
При цьому ТУ повинні бути узгоджені в установленому порядку з ПАТ «Укрзалізниця», як із основним споживачем, згідно вимог пунктів 5.1, 5.2 ГОСТ 2.114-95, оформлені відповідно до вимог ГОСТ 2.114-95. А ТУ, що затверджені виробником у період до 10.02.2015 р. – повинні ще мати відмітку про реєстрацію в органах Держстандарту.

Що по факту? Учасником тендерних торгів ТОВ АТ Механіка надано копію технічних умов ТУ ТУ У 25.2-23721759-004:2007 «Прокладки підрейкові до пружного проміжного скріплення КПП-1 для рейок Р65, Р50, VIC-60, з якої вбачається, що виробник вносив зміни до них:  зміну №4 від 24.01.2017 та зміну №5. 12.04.2017 року. Запам ятаємо ці дати!

Але ж подані АТ Механіка у складі тендерної пропозиції копії технічних умов ТУ У25.2-23721759-004:2007 зі сторінками в редакції змін №4 та №5 —  не відповідають вимогам тендерної документації.

Якщо точніше – вимогам ГОСТ 2.114-95, які, як зазначив замовник, — є обов’язковими і передбачають необхідність погодження із замовником продукції (Укрзалізниця) внесення змін до технічних умов виробником.

Також зі змісту технічних умов, поданих АТ Механікою вбачається, що прокладка товщиною 10 мм , яка, як ми вже зазначили вище, є предметом закупівлі, внесена до технічних умов (як новий вид прокладки проти вже існуючих прокладок товщиною 6 і 8 мм) – саме зміною № 5 від 12.04.2017 року.

Тут треба зупинитися: ТОВ АТ Механіка, яке до квітня 2017 року виготовляло лише прокладки товщиною 6 и 8 мм, стверджує, що з 12.04.2017 року вже може виготовляти прокладку товщиною 10 мм .

Іншою вимогою тендерної документації   (п.2.1. «Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі», додаток №1 ТД) є обов’язок надати  кресленик на продукцію, яка пропонується до постачання.

І що ми бачимо? ТОВ АТ Механіка у складі тендерної пропозиції  подає – будь ласка! – …скановану копію кресленика АТМ.004-02 на прокладку товщиною 10 мм.

Нагадуємо, що прокладка 10 мм, як ми вже з ясували,  введена в технічні умови лише з 12.04.2017 року.

В той же час – кресленик АТМ.004-02—увага! – якимсь дивним чином виявився  погоджений Укрзалізницею ще …11.12.2013 року. Тобто за три роки до того, як ТОВ АТ Механіка, якщо вірити наданим нею ж самою документам, придумала собі виготовляти таку прокладку!

Тобто АТ Механіка – підприємство вкрай небезпечне та непередбачуване, бо хтось там має відверті паранормальні здібності. Він здатен був передбачити ще за чотири (!) роки, які саме умови будуть висунуті на одному з тендерів, в якому побажає взяти участь підприємство. Й з урахуванням цих умов він поквапився зробити кресленик та погодити його з УЗ. Круто!

Втім, більш ретельне вивчення документації розчаровує вкрай… Оскільки перед нами – банальне фальшування: ксерокопіювання частини тексту з одного документу – на інший.

Старий, вже майже хрестоматійний прийом ТОВ АТ Механіка. Це фейкове підприємство  вже попадалось на підробці документації під час проведення тендерів в 2016 році.

З цього приводу, до речі,  було відкрито і зараз розслідується кримінальне провадження № 12015100000000538 за ознаками злочину, передбаченого статтею  358 Кримінального кодексу України  «Підроблення документів».

Але повернемось до тендерів нинішніх.

Отже, кресленик – то ще пів-справи. Щоб додати впевненості у тому, що фейкова фірма  дійсно може виготовляти той вид прокладки, який потрібен «УЗ», і має при цьому необхідні документи, ТОВ АТ Механіка  заготувала ще цілий пакунок сфальшованих документів.

Факт другий. Імітація акту 

Згідно з тендерною документацією (Додаток А) прокладки підрейкові повинні пройти процедуру поставлення продукції на виробництво відповідно до вимог ГСТУ 32.0.08.001-97 прийняті приймальною комісією та рекомендовані до серійного виробництва… На підтвердження результатів поставлення продукції на виробництво учасником надаються завірені копії акту або протоколу приймальної комісії, затверджені ПАТ «Укрзалізниця» (Державна адміністрація залізничного транспорту України «Укрзалізниця»).

Так, з метою спотворення необхідного документу ТОВ АТ Механіка надало Акт прийняття продукції до серійного виробництва від 18.12.2013 року.

З нього виходить, що комісією (яка, до речі, створена лише із працівників самої Механіки) прийняті до серійного виробництва прокладки товщиною 8 і 10 мм  — звертаємо увагу на те, що вказаний вид прокладки введений до технічних умов (тобто розроблений Механікою) лише в квітні 2017 року. Про це свідчать її ж таки документи!

Далі – цікавіше: з Акту від 18.12.2013р. вбачається, що до серійного виробництва приймаються прокладки, що передбачені в змінах № 3 до ТУ У 25.2-23721759-004:2007. Пам ятаємо, на початку ми говорили про зміни №№ 4 та 5. Про №3 мови не йшло! І правильно. Адже технічними умовами на прокладку ТУ У 25.2-23721759-004:2007 в редакції змін № 3 не було передбачено існування прокладки товщиною 10 мм.

Тобто, Акт  від 18.12.2013 року не може підтверджувати постановку на серійне виробництво прокладки товщиною 10 мм, яка введена лише з 12.04.2017 року. 

Також звертає на себе увагу й той факт, що зміни № 3 до ТУ У 25.2-23721759-004:2007, якими нібито раптом передбачено виготовлення прокладки товщиною 10 мм, і які були «пред’явлені комісії» в 2013 році (про це без тіні збентеження свідчать матеріали адміністративної справи № 826/18183/15 за позовом ТОВ «АТ Механіка» до Державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця»), були направлені «Механікою»  з проханням їх погодити до Начальника департаменту колії «Укрзалізниці»12 листопада 2014 року.

Стоп! Це яким же чином колишній начальник Головного Управління колійного господарства Юрковським Є.Ю. міг 19.12.2013 року погодити Акт, в якому фігурують зміни №3, які їх розробник — АТ Механіка вперше направило на погодження в Укрзалізницю лише 12.11.2014 р.?

Так, може, того акту ніколи й не було? Саме так! Його банально сфальшували для тендерів. 

До речі, рішенням  Окружного адміністративного суду м.Києва, залишеним в силі Київським апеляційним адміністративним судом України в справі № 826/18183/15 ТОВ підприємству АТ Механіка відмовлено у погодженні зміни № 3 до ТУ У 25.2-23721759-004:2007 «Прокладки підрейкові до пружного проміжного скріплення КПП-1 для рейок Р65, Р50, UIC-60». Бо – шахрайство вже неприкрите та очевидне. Адже ТОВ «AT Механіка» не були надані відповідачу акти та протоколи випробувань».

Тепер-то ми знаємо – чому. Їх просто нема.

Втім, на цьому творчість працівників ТОВ АТ Механіка  щодо створення необхідних документів не закінчилось.

Факт третій. Сертифікат без відповідності 

Так, зміною №5 від 12.04.2017 р., було замінено аркуш 5 в ТУ У 25.2-23721759-004:2007 у зв’язку із необхідністю введення кресленика АТМ.004-02, про який вже йшла мова вище. При  цьому  в пункті 1.2.1. цих жде ТУ зазначено, що розміри, форма, маса прокладок мають відповідати вимогам визначеним в Додатку В до цих ТУ. Однак, Додаток В (стор.24,25,26,26а) не містить виду прокладки товщиною 10 мм. (Це можна легко перевірити, прочитавши документи ТОВ АТ Механіка на сайті https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-05-31-000226-c та в розділі «Документи»).

Іншою вимогою тендерної документації   (п.1.1. «Вимог до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі», додаток №1 ТД) є те, що учасник на підтвердження відповідності продукції на продукцію вітчизняного та імпортного виробництва зобов’язаний надати: скановану копію сертифікату відповідності (свідоцтва про визнання), що виданий органом з оцінки відповідності відповідної галузі акредитації.

Що робить АТ Механіка? На виконання цієї вимоги вона надає  сертифікат відповідності Державної системи сертифікації УкрСЕПРО № UA 1.097.0074142-15,  виданий органом з сертифікації ДП «Орган з сертифікації АСУУППЗТ».

Термін дії документа – з 18 вересня 2015 року до 16 вересня 2018 року.Зазначено, що він виданий на продукцію «Прокладки підрейкові до пружного проміжного скріплення КПП-1 для рейок Р65, Р50, UIC-60 для верхньої будови колії, яка відповідає усім вимогам ТУ У 25.2-23721759-004:2007 «Прокладки підрейкові до пружного проміжного скріплення КПП-1 для рейок Р65, Р50, UIC-60. Технічні умови.»

Проте, як ми вже дослідили, станом 18 вересня 2015 року (дата видачі сертифікату)  в названих ТУ У 25.2-23721759-004:2007 не було передбачено 10-мм прокладки. Бо вона з’явилась там лише зі зміною № 5 від 12.04.2017 року!

Що маємо у сухому залишку? Все просто та звично. 

ТОВ АТ Механіка як було фейком, так й залишається. Через що не має можливості ані документи відповідні підготувати (доводиться їх фальшувати), ані – тим більш – потрібну продукцію запропонувати.

Отже, прокладка, яка запропонована Механікою на торгах, не пройшла жодного випробування на її відповідність заявленим вимогам. Технічні умови на неї не погоджені замовником (Укрзалізницею), сертифікат відповідності відсутній, акт або протокол прийняття в серійне виробництво та постійну експлуатацію на залізниці – відсутній.

Тож, нині ми – свідки чергової свідомої підробкидокументів, наданих для участі в процедурі закупівлі учасником ТОВ АТ Механіка з метою спотворення результатів торгів та отримання незаконної перемоги.

Якщо точніше: взяти участь в торгах, надавши фальшиві документи, вийти з необґрунтовано низькою ціною. Створити скандал навколо торгів та розгорнути навколо інших учасників тендеру чорну піар-кампанію: мовляв, виходять з завищеними цінами. Дискредитувати інших, звинувативши їх у всіх смертних гріхах: від свідомого завищення цін до розкрадання державних коштів.

Наведені документи – лише частина того, що потрапило до рук журналістів-розслідувачів, які зацікавились темою тендерів на «УЗ» та долею найбільш скандальних їх учасників.

Втім, час зацікавитись цими даними не лише журналістам.  Тут цілком достатньо інформації для аналізу та початку розслідувань з боку всіх контролюючих та правоохоронних органів, включаючи НАБУ.

Тепер – слово за ними. Хочеться сподіватись, що скоро суспільство – замість фейкових скандалів навколо тендерів на «УЗ» — почує новини про початок кримінальних проваджень щодо «героїв» цього матеріалу.

Руслан Якушев

Leave a Comment